torsdag 7 februari 2013

Positiva besked

Efter många om och men fick jag äntligen tag på min personliga handläggare på Försäkringskassan. Det var inte för bra för att vara sant, den utbetalning jag fick bara dagar efter att läkarintyg och sjukanmälan kommit in till försäkringskassan gäller som positivt beslut på att jag har fått min sjukskrivning och sjukpenning beviljad under den tid mitt läkarintyg gäller. Så med andra ord kan jag nu släppa oron om ekonomi under februari månad. Får se om jag gör ett försök att få sjukskrivningen förlängd även under mars månad, för annars blir den månaden mycket knaper. Visserligen har jag tagit ut semester fram till den 18:e då jag går på föräldraledighet, men i och med att de drar av för sjukfrånvaro månaden efter man har varit sjuk så blir det nog inte en krona kvar av lönen i mars. Men men det blir ett senare problem, nu ligger fokus på mig, på bebisen och på att bli frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar