torsdag 14 februari 2013

40 dagar

Tiden rullar på, sakta men säkert passerar dagarna och förhoppningsvis dröjer det inte allt för många veckor innan hon är här. Jag jobbar ytterligare två veckor oavsett vad som händer med sjukskrivningen. Blir jag inte fortsatt sjukskriven blir jag utan pengar men då får det vara så, jag orkar inte mer. Dock har det varit bra att arbeta lite under sjukskrivningen. Att gå upp och åka till jobbet, umgås med kollegorna lite och faktiskt uträtta något (utöver hemmafix och pyssel) tre dagar i veckan har gjort att tiden har gått fort. Misstänker att David har rätt, skulle jag varit hemma på heltid från i julas skulle tiden nog gått mycket långsammare. Dessutom är det skönt att veta att jag nu haft möjlighet att göra en ordentlig överlämning av mina arbetsuppgifter samt funnits som stöd under en period. Inte bara släppa alla lösa trådar och lämna dem vind för våg.

Med hallen går arbetet framåt. Igår gjöt man trossbotten full med en speciell isoleringsbetong som tydligen ska vara grejen vid kalla golv. I och med att det inte gick att gå på golvet under tiden betongen härdade fick vi lite problem med katterna och nu vågar Sixten inte komma in. Förhoppningsvis övervinner lillkatten sin rädsla när han blir riktigt hungrig, annars får vi ställa ut mat till honom. Tack och lov att det inte är speciellt kallt ute för tillfället!

Sen bannar jag mig själv lite just nu som inte tänkte mig för när jag skaffade ett Skype-konto här nyligen. Som många kanske vet är min far i Spanien nu i februari och för att kunna hålla kontakten utan att bli ruinerade skaffade vi oss skype. Smart som jag var tog jag användarnamnet "Frida Sandén" (kommer i och för sig inte ihåg om jag kunde välja något annat...), men som ni säkert kan ana har nu förfrågningarna från okända människor börjat rulla in. Misstänker att de flesta tror att jag är "Den andra Frida Sandén"...

2 kommentarer:

  1. Lägg ut en profilbild, det kanske hjälper?

    SvaraRadera
  2. Har en på mig själv i brunklänning, men jag får kanske ändra till en närbild...

    SvaraRadera