fredag 8 februari 2013

46 dagar

Jag kanske börjar se ljuset i tunneln nu.

Under de senaste 18 månaderna har jag drömt väldigt mycket mardrömmar. Många barn har dött och allt som oftast har man bara vetat om att de dött men man har inte kunnat hitta dem. Även många av mina när har jag sett försvinna och jag har vaknat med hjärtklappning, panik och gråten i halsen. Enligt min psykolog har dessa drömmar mest troligt varit en reflektion av mitt mående och min extrema rädsla för att även denna graviditet ska sluta dåligt.

Strax efter jul drömde jag min första positiva dröm rörande graviditeten. Då drömde jag att jag var gravid och lycklig! Att jag genom magen kunde se hur vår bebis liksom höll om mig, kramade om mig. Den morgonen vaknade jag med ett leende på läpparna. Inatt drömde jag min andra positiva dröm rörande graviditeten. Inatt födde jag en helt perfekt liten flicka! Det gick snabbt och problemfritt och jag kan fortfarande se bilden framför mig. Den bilden ska jag bära med mig fram till förlossningen!

1 kommentar:

  1. Fina du, det kommer att bli ett helt underbart älskat barn. Snart så!

    SvaraRadera