söndag 17 februari 2013

37 dagar

Tiden bara går och går. Veckan har varit turbulent och händelserik med fortsatt golvarbete, barnmorskebesök, föräldragrupp, alla hjärtans dag- middag på garaget, trevligt sällskap, pyssel och en massa mer. Det enda som det blivit lite av (känns det som) är sömn! Är nu inne i en period där jag vaknar konstant, är det inte dags för ett toalettbesök så vill jag kräkas av halsbränna, jag vaknar av att jag får sammandragningar så fort jag vänder mig...vaknar iofs alltid när jag behöver byta ställning för ingenting känns skönt. Bristen på sömn gör att allt annat blir lidande och jag känner mig på konstant dåligt humör vilket inte är speciellt roligt.

Okey, allt är inte jobbigt! Middagen på garaget var underbar! Då kände jag mig för första gången på mycket länge genuint glad och lycklig. Bästa sällskapet, jättegod mat och toppenservis. Det kan inte bli bättre! Fick även en ordentlig bekräftelse på garagets kockars skicklighet. Av lite olika anledningar valde jag oxfile till huvudrätt. Som gravid ska du inte äta rött kött. Potentiellt tråkig rätt att vänta. Men den köttbit jag fick in var perfekt även om den var genomstekt. Den var saftig och mör på ett sätt jag inte trodde var möjligt för en välgrillad oxe :) Så, summa summarum, det var en mycket välbehövlig kväll och kanske sista restaurangmiddagen för bara mig och David på ett bra tag framöver!

Övrigt nytt är att jag fått låna min mors owerlock-maskin! Vilken underbar maskin det är! När jag väl sorterat ut vart alla trådar skulle gå och justerat trådspänningen slängde jag ihop en liten fodrad mössa i et nafs! Nu ska jag bara leta rätt på ett mönster på bebis-byxor och sy i samma tyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar