söndag 16 december 2012

Nya underkläder

Efter en jobbig natt med mycket mardrömar och lite sömn stiger jag upp för att kasta ut en av katterna som lever rövare i sovrummet. Trött och grinig inser jag att jag har huvudverk, något jag alltid får om jag ligger längre än till halv sju på morgonen. Börjar klä mig och med ens ljusnar dagen lite.

Igår hade jag och David en riktig shoppingdag. Vi köpte de julklappar vi ska ge bort, lite bebiskläder i terapisyfte för mig, vi tog hem ett tapetprov som kanske kan fungera som fondvägg i barnrummet, köpte en radiostyrd helikopter till David, tittade förbi på Babyprofsen för att skapa oss en uppfattning om vad vi behöver (babygrind, skötbäddar, spjälsängsskydd, babysitter...ja det är inte gratis att skaffa barn). Vi var även inte på djurmagazinet och köpte lite nya ciklider till akvariet, 2 gula och 2 röda blev det.

Men det var inte dessa inköp som hjälpte mig, det var inköpet av underkläder till mig! BH och trosor i rätt storlek! Underbart! Att man skulle behöva köpa nya kläder som gravid är det väl ingen som missat. Men att jag, indirekt till följd av min rädsla för missfall, skulle öka så mycket runt rumpa och bröstkorg att inga underkläder längre skulle sitta bra var något jag helt missat.

När vi blev gravida denna gång slutade jag göra allt som jag på något sätt trodde skulle kunna orsaka missfall. Löpning och träning hamnade under den kategorin. Att jag dessutom tröstäter för att orka med all oro har lett till 12 extra kilo idag och 10 cm extra runt rumpan. Inte konstigt att alla underkläder helt plötsligt inte vill passa. Men nu känns det bättre, idag ska jag inte känna mig tjock!

3 kommentarer:

  1. Härligt med nya kläder, det blir man ju glad av och framför allt kände i alla fall jag mig lite finare när jag var gravid och fick köpa lite nya kläder.
    Jag ville bara säga att när jag var lika långt gången som du så hade jag gått upp ett kilo mindre, alltså 11 kg (och jag tröståt inte ens). Jag tycker inte alls att du ska oroa dig över det. Jag tänkte att det nog var bäbisen där inne som behövde lite god mat eller kanske någon bakelse ibland. När jag ammat färdigt hade allt försvunnit.

    Säg till om ni behöver något i barnväg så ska jag kolla vad vi har, vad som helst. Jag köpte inget nytt utan ärvde, köpte begagnat och fick i present så det behöver inte bli så dyrt, man kan boa billigt om man vill.

    Heja frida! Jag håller tummar och tår för att du ska börja må bättre snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina ord Lisa!

      Ang. bebissaker så är det ingen fara för mig att det kostar pengar, snarare David som knorrar :P Det får kosta bara jag får det som jag vill ha. Har alltid varit ganska bestämd på vilka prylar jag vill ha runt omkring mig och det är viktigt för mig att det känns rätt. Därmed inte sagt att jag inte kan tänka mig begagnat för det kan jag absolut, så länge det är något jag skulle valt själv.

      Radera
  2. Det låter bra. Det är självklart viktigt att det känns rätt, jag har varit jäkligt kräsen med mina grejer också. :) Huvudsaken att man trivs och mår bra!

    SvaraRadera