lördag 29 december 2012

Att se fördelarna

Jag är generellt väldigt dålig på att se fördelar i situationer som kan tyckas tråkiga och besvärliga. Att ha mannen bortrest, sovandes borta är en sådan situation då jag inte alls tycker om att sova ensam. David är min trygghet och när jag har honom nära vet jag att oavsett hur dåligt jag mår så är det tusen gånger bättre än om han vore någon annan stans.

Natten som varit spenderade David i en väns stuga medan jag var hemma och vaktade mina nya fiskar för att se hur intresserade katterna skulle tänkas vara (vilket har gått alldeles utmärkt enligt mig själv i alla fall). Jag hade en lugn och skön kväll, kortade och la upp två par jeans till mannen, promenerade en sväng, såg Gilmore Girls och På spåret och vid 21.30 kröp jag i säng. Det är nu jag kommer till det positiva, fördelen med att sova ensam i detta fall. När jag är ensam för natten kan jag tända lampan och klä mig direkt jag vaknar oavsett tid. Idag blev det strax efter sex. En vanlig morgon hade jag vaknat där krig sex, tvingat mig själv att ligga kvar och försöka sova till halv/kvart i sju då jag plockar fram mobilen och surfar runt en stund innan jag ger upp och gör morgon. Litet men alltid något i min annars ganska negativa vardag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar