lördag 22 september 2012

Tidig morgon

Igår berättade en god vän om hur hon, när hon var yngre, kunde ligga i sängen en fredakväll och tvinga sig att vara vaken en liten stund till. Detta för att verkligen få njuta av känslan av att "Imorgon får jag sova så länge jag vill!" 

Igår kväll tänkte jag också så, att imorgon får jag sova hur länge jag vill och att det skulle bli så fantastiskt skönt med tanke på gårdagens kaos på jobbet och den extrema trötthet jag känt på sista tiden. Men säg den lycka som varar för evigt. Efter 7 timmar sömn vaknar jag strax efter 5 och är så extremt hungrig! Försöker ignorera känslan och somna om, "jag får ju sova hur länge jag vill idag" rullar runt i huvudet. Men jag kan inte sluta tänka på leverpastejsmackorna och tekoppen jag kommer få när jag stiger upp. Så efter en timmes tryckande i sängen ger jag upp och går till köket.


Nu sitter jag här med mina leverpastejsmackor och mitt te, njuter av den tidiga morgonen och inser att jag alltid älskat att vara vaken så här tidigt på helgerna. Det är en sådan frihet i att inte måsta vara vaken, men att kunna! :)

4 kommentarer:

  1. å här sitter jag med min tekopp och tyckte jag klivit upp tidigt :P håller med om att det är härligt att vara uppe tidigt, när man inte måste! vi måste höras snart, saknar dig vännen! kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! Vi kommer upp till piteå första helgen i oktober, kanske kan vi hinna klämma in en date? :)

      Radera
    2. de går säkert bra :) vi jobbar mest med garaget, så vi är hemma!

      Radera
  2. Den tiden var det morgon har också :-) Men det var bara en som var vaken frivilligt då. Men på vardagarna tycker jag mina tidiga morgnar är härliga!

    SvaraRadera