torsdag 20 september 2012

Storsjöhallen

Idag har jag premiärtränat på Storsjöhallen i Holmsund och kortet har redan betalat sig. Hur? kanske du undrar. Jo, du förstår, jag jämför med mitt sista halvår på IKSU. Under de sex månaderna betalade jag drygt 350 kr i månaden och tränade tre gånger, alltså ca 700 kr per träningspass. När jag insåg detta sa jag upp kortet! Mitt nuvarande kort fick jag, tack vare avtal och friskvårdsbidrag från jobbet för 500 kr...för ett helt år alltså! Dessutom, när jag väl hämtade ut kortet visade det sig att Storsjöhallen hade ett erbjudande: Köp/förnya ditt årskort - få en månad på köpet. Alltså: 13 månaders träning för 500 kr. I och med att jag idag tränat där en gång är styckpriset på träning för Storsjöhallen redan nere på 500 kr, vilket enligt mig gör att kortet redan tjänat in sig själv :)

Jaja, kanske hängde ingen med i resonemanget men jag har det helt klart för mig.

Dagens pass blev Bodybalance, ett av mina favoritpass på IKSU. Det fungerade lika bra i Holmsund. Kanske var instruktören inte riktigt lika vass som på IKSU men för priset är jag nöjd! Dessutom var vi idag enbart tre deltagare vilket gjorde det omöjligt att gömma sig i bakgrunden och fuska, vilket är rätt enkelt på IKSUs överfulla pass. Lokalerna var helt ok men det roligaste var nog ändå att det händer så mycket annat där! När jag går till spegelsalen passerar man en idrottshall där unga killar spelar innebandy, när jag lämnar salen är hallen avdelad i två och i ena delen dansar 10-12-års tjejer balett medans det utförs gymnastik och redskapssport i den andra. Innan Bodybalancen var spegelsalen full av små barn och deras föräldrar på barndans och ute spelas det fotboll för fullt! Helt enkelt en annan atmosfär är den på IKSU där det mesta kretsar kring studenter som vill visa upp sig. Här fanns det något för alla åldrar, smaker och intressen :) Blir perfekt när vi får barn någon gång i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar