torsdag 27 september 2012

Bussfunderingar i regnet

Idag på morgonen åkte jag buss till jobbet som vanligt. Regnet verklige öser ner och jag är rätt så blöt. Att jag dessutom lyckas, på något sätt, bli lite sen och får skynda till bussen gör inte saken bättre. Väl på bussen gör jag dock en upptäkt som får mig att fundera. Det är många som verkar vara sena till bussen idag, fler än en som kommer springandes när bussen svänger in mot hållplatsen. Intressant, tänker jag, som kan fachineras av mönster i samhället. Kanske är det så att detta rejäla regnoväder gör oss lite slöare, lite mindre motiverade och att vi därför tar lite längre tid på oss än vanligt, ligger kvar i sängen ett par minuter extra och drar täcket över huvudet. För en dag som denna hade jag gärna legat kvar i sängen, tänt en brasa och druckit en kopp te!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar