måndag 17 september 2012

Om att vara..."Ö-kändis"?

Att dela namn med någon som titt som tätt framträder i TV är inte alltid kul. Att vara namne med Molly Sandéns lillasyster kan ställa till med problem.

I helgen var min namne, den 18-åriga Frida Sandén, med i TV-programmet X-factor. Jag vet inte om det för att jag såg programmet eller för att det intresserar mig nämnvärt utan för att jag fått såväl underliga telefonsamtal som sms sedan dess, från människor i hela sverige som undrar om jag var med i programmet. Det är bara att klistra på en lite trevlig röst (trots att man helst vill snäsa av dem och skrivanågot spydigt) och säga att "du har nog tyvärr ringt fel". Första gången var det lite roligt, något man kunde berätta vid fikabordet på jobbet men nu...när jag känner mig deprimerad och nere över annat...är det här inget jag orkar hantera!

Så helt enkelt, jag är INTE Frida Sandén aka Molly Sandéns lillasyster. Jag är jag och jag orkar inte med nyfikna människor! Inte just idag i alla fall!

1 kommentar: