fredag 28 september 2012

Nyttiga disskusioner

Igår kväll kröp jag och mannen i säng tidigt, redan halv nio var vi färdiga för sängen. Mycket beror på att jag är rätt så trött nu för tiden och att jag utan problem hade kunnat somna där och då och sovit gott (nästan) hela natten. Men igår somnade jag inte tidigt, igår tog vi oss en välbehövlig disskusionsstund där vi avhandlada allt från varför det är David som klipper gärset och inte jag till jag gärna skulle göra middagsplaneringar för en vecka åt gången. Allt som oftast resulterar dessa disskusioner i lite missämja mellan oss, vi tycker inte alltid lika och vi kanske inte alltid förstår varandra eller kan se situationen ur den andres synvinkel. Men det är ändå så nyttigt! Att, istället för att gå och bära på små funderingar och bli irriterad, få prata ut om det, komma vidare och släppa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar