onsdag 26 september 2012

Nu är det dags att berätta...

Den som följt min blogg vet också vår historia, att den är fylld med sorg, oro och jobbiga dagar. Att vi har haft oturen att drabbas av upprepade missfall.

Nu verkar det dock äntligen vara vårt tur! Efter 5 ultraljud är vi tillräckligt säkra att vi nu vågar berätta att vi ska bli föräldrar. Det är självklart fortfarande mycket som kan hända men vi har klarat de första kritiska 12 veckorna, avslutat hormonbehandling med lyckat resultat och är idag i 15:e graviditetsveckan! Allt ser bra ut och det bor en vilt sprattlande bebis i min mage! Nu gäller det bara att fortsätta vara glada, tro på att det kommer gå bra denna gång och faktiskt börja njuta och förbereda oss för att vi i slutet på mars kommer vara tre i familjen. Den resan kommer säkerligen vara nog så svår, men vi ska klara det!


14 kommentarer:

  1. Ett stort grattis till er! Jag hoppas och tror allt kommer att gå bra för er den här gången. :)

    SvaraRadera
  2. åh va roligt! det kommer att gå bra, håll fast i de positiva tankarna! kramar

    SvaraRadera
  3. Åh jag får rysningar! Har följt din blogg länge och verkligen hoppats för er skull. Vi känner inte varandra direkt och jag har inte vågat kommentera förut men nu bara måste jag. Grattis Grattis Grattis till er! Tänk positivt även om det inte är så lätt alla gånger. //Emma Söderbäck från geovetarprogrammet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emma! Vi kanske inte känner varandra i bemärkelsen att vi hörs och umgås men jag kommer mycket väl ihåg dig ändå :) Vi gör vårt bästa för att se framåt och är mycket glada över att ha tagit oss såhär långt! :)

      Radera
  4. Men Frida, så underbart!!! Stort grattis, håller alla tummar att det ska funka denna gång:)

    SvaraRadera
  5. Men oj så roligt Frida! Kram från Malin

    SvaraRadera
  6. Åhh va roligt, grattis till er båda!! :D

    SvaraRadera
  7. Jättegrattis från mig och Johan! Hoppas allt går bra!

    SvaraRadera
  8. Åh, jättejättegrattis Frida (och David, så klart)! Så roligt för er! Säger lite som emma s, jag läser din blogg trots att vi inte umgås längre. Vet inte om du fick mitt meddelande på fb och ignorerade det, eller om du bara inte varit inloggad. Saknar dig i alla fall och blev sjukt glad för er skull nu. Allt gott till dig! // Bob-A

    SvaraRadera
  9. Superstort grattis till dig och David, vilken härlig nyhet! Kram Lina

    SvaraRadera