tisdag 3 juli 2012

Snabb service

Det måste jag i alla fall ge CM Cykel på Teg. Lämnade in cykeln imorse och 40 min senare fick jag ett sms om att den var färdig att hämtas. Visserligen fick jag flörta ganska rejält med dem för att få dem att ta sig att min stackars cykel på en gång, men huvudsaken var ju att jag fick cykeln idag. Hur skulle jag annars ta mig hem, och än hellre...hur skulle jag annars lyckas uppnå dagens kalorimål?

Problemet var iaf att ena fästet till skivbromsen bak inte satt ordentligt fastskruvat. Har väl antagligen vibrerat lös under förra veckan och därför har oljudet bara blivit värre och värre. Nu hoppas jag bara att det sitter ordentligt och att jag inte behöver få samma problem igen. De rostiga skruvarna däremot, var det värre med. Enligt killen jag snackade med var detta specialskruva från Merida som de inte har i verkstan och när jag kommenterade att min gamla Merida minsan inte börjat rosta förrän den var ca 5 år var hans svar "Det var bättre förr". Tydligen har Merida dragit in på beläggningen på skruvarna vilket gör att de rostar i huvudet. Sjukt dåligt enligt mig! Funderar på att dra iväg ett mail till Merida och klaga direkt till källan så att säga...

Hur som haver kan jag cykla hem ikväll och det känns bra, speciellt när det är så fint väder. Väl hemma blir det middag med mannen och sen mopedutflykt med geocaching :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar