måndag 2 juli 2012

Resultat

Igår kväll blev första och enda löparpasset under förra veckan. Det har helt enkelt inte varit möjligt någon annan dag då cyklingen gjort mig rätt trött och sliten under veckan. Lördagen med allt regnande fick bli en vilodag med enbart en promenad på schemat. Men igår var det äntligen dax att prova formen, se om cyklingen kunnat göra något för konditionen. Och visst hade den det! Mer än vad jag förväntat mig till och med. Sprang ganska exakt 8 km och det gick lätt, jag låg bra i puls hela tiden och höll en snittid på ca 6 min per km (milen på en timme). Målet är att komma ner under 5:30 per km och därmed klara tjejmilen på under 55 min och efter igår tror jag faktiskt att det är rimligt.

Det här kommer bli en bra sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar