tisdag 3 juli 2012

Besviken

Kanske har nämnt det förr men i så fall blir det igen. Är faktiskt riktigt besviken på min nya cykel. Har haft den i just över en månad och jag måste redan lämna in den för att bakbromsen strular. Den gnisslar och skrapar och tar ojämnt, hela cykeln vibrerar när jag använder den. Dessutom funderar den bättre när det är blött och regnar vilket inte brukar vara fallet med skivbromas. Visst, cykeln har gått kanske 20 mil denna månad men det kan inte vara problemet. När jag köpte cykeln berättade jag förutsättnigarna för försäljaren och hon tyckte att den skulle bli bra. Tänker då banne mig inte betala en krona för att få bromsen fixad!

Dessutom har redan 4 skruvar rostat! 4 skruvar på mindre än en månad är inte OK för en cykel som ändå kostade 7000 kr! Jag hade kunnat vänta mig det på en biltemacykel för 1500 kr men inte för den här. Jag menar, det måste vara så mycket billigare för Merida att byta ut alla skruvar till rostfria än att kunderna blir besvikna. Men vad vet jag, jag är ju inte dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar