torsdag 19 januari 2012

The Tudors och Henrik den VIII

Spenderade större delen av gårdagens sjuktid på soffan med första säsongen av The Thudors. Visserligen har jag sett den tidigare, men det var länge sedan och nu har jag införskaffat andra säsongen och längtar efter att få gå vidare.

Tanken som slagit mig under dessa timmar på soffan är vad livet kan vara oförutsägbart. Jag misstänker att Henrik VIII, trots sin önskan om att bli berömd på sin tid, inte kunde tro att han flera 100 år senare skulle vara huvudperson för så mycket. TV-serier, filmer och böcker. Jag må då säga att hans sätt att halshugga sina fruar verkligen skapade en kändis!

Vem vet, kanske är det mig filmer och TV-serier (eller vad man nu använder för sociala medier på den tiden) handlar om om ytterligare några 100 år. Visserligen har mitt liv än så länge varit ganska "normalt" men vem vet vad som händer i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar