onsdag 25 januari 2012

Just can´t give up now

Det finns vissa saker, detaljer i ens liv som återkommer med jämna mellanrum. För mig är en av dessa låten Just Can´t give up Now av Mary Mary. Detta är en sång som följt mig genom livet och som i princip alltid återkommer när jag är på väg upp ur något jobbig, en depression som hållit mig nere. Texten ger mig styrka och hopp:

I just can't give up now
I've come too far from where I started from
Nobody told me the road would be easy
and I don't believe he brought me this far to leave me

För mig symboliserar den att lyckas, att må bra igen och det gör mig ännu starkare och gladare. Det är alltså ett bra tecken för mig när jag känner behovet av att lyssna eller sjunga just denna sång. Med andra ord, nu är jag snart tillbaka!

Jag kallar mig absolut för kristen, men kanske inte så religiös. Det är länge sedan jag gick till kyrkan annat än av någon speciell anledning. Men trots detta är min tro till stor nytta och hjälp i just detta skede, när jag ligger på gränsen mellan att vara ledsen och deprimerad och att komma tillbaka upp med näsan ovan vattenytan. Jag kanske inte ber till Gud, men jag tror (precis som det står i texten ovan) inte att jag har kommit såhär långt i mitt liv bara för att bli lämnad vind för våg. Oavsett om det är Gud eller jag själv som ser till att det händer, så har jag kommit alldeles för långt för att ge upp! Tänk vad fint livet är egentligen, och så mycket vi får uppleva. Jag tänker inte ge upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar