lördag 28 januari 2012

Lördagsfunderingar

En välbehövligt vila, en chans att koppla bort och koppla av, det är vad tidiga helgmornar är för mig. När man och katter sover har jag en möjlighet att bara rå om mig själv. Det är oftast precis vad jag behöver, en stund för mig själv då jag kan tänka igenom veckan som varit och njuta av att inte behöva göra någonting. För det har jag lovat mig själv, att fram tills att David vaknar om helgerna är jag fri att göra just ingenting. Jag kokar en kopp te, kanske tar en macka, ser något avsnitt av någon mysig serie och funderar. Just nu är det jobbsituationen jag funderar över, och alldeles för mycket dessutom. Jag tänker på allt som kan hända, alla möjliga scenarion vilket gör att jag till slut blir galen av alla möjligheter som kan tänkas uppstå. Precis det jag lovade mig själv att inte göra denna vecka. Men trots allt, här sitter jag och funderar på vilket val som är det bästa.

Mitt svar på frågan varierar från stund till stund, och just nu lutar det åt att stanna kvar där jag är och ge det en ordentlig chans. Kanske kommer jag in i arbetet och kan se förbi de nackdelar jag ser idag. Kanske kan jag påverka mitt arbete så att det blir just det jag vill. Vad tror ni? Hur dumt är det att lämna ett tillsvidarejobb för något tidsbegränsat? Totalt korkat skulle jag säga om jag bara hörde detta. Om det tidsbegränsade gav mig mer sinnesfrid i arbetsuppgifterna då? Att jag inte riktigt kan försvara det jag gör idag inför mina egna principer...är det något jag kan komma över och förbi?

Det är många frågor som flyger kring såhär på lördagsmorgonen, men väldigt få svar...

1 kommentar:

  1. Förstår helt hur du menar med det där om att byta jobb...
    Jag är ju för tillfället på Teliasupporten, statiskt stillasittande jobb. Inte bra för min rygg.. men eftersom att det är en fast tjänst så vill jag ju inte säga upp mig utan att veta vart jag hamnar.. även om jobbet egentligen inte är bra för min kropp..
    Så förstår vilka typer av frågor du slits med ;P

    SvaraRadera