torsdag 9 januari 2014

Att ta kommando över sitt eget liv

Elsa sover dåligt om nätterna nu för tiden. Förkyld, snorig, tänder på gång och tydligen en allmänt dålig period för bebisars sömn här vid 9-10 månader. Just nu ligger hon bredvid mig och sover lugnt och tryggt. Men varför sover då inte jag? 

Jag antar att det beror på funderingar, alltid dessa funderingar som jag är så bra på! På gott och ont. Inatt funderar jag på framtiden. På mitt liv och hur jag ska ta mig dit jag vill för att vara så glad och lycklig som jag bara kan. Jag förtjänar nämligen att vara precis då glad och lycklig som jag bara kan! 

Mina funderingar har resulterat i att det är ett klokt beslut av mig att sluta äta godis, jag ska bli nogrannare med den mat jag äter och mer kontinuerlig i min träning. Dessutom har jag gjort några listor som jag hoppas ska hjälpa mig en bit på vägen! 

Det är bara jag som kan göra de förändringar som krävs och jag måste själv komma fram till vad som måste göras! Det är dags att jag tar kommandot över mitt liv!

2 kommentarer:

  1. Heja Frida!! Jaa, du förtjänar att vara den lyckligaste i hela världen!

    SvaraRadera
  2. Självklart ska du vara lycklig!
    Kul att få se ett blogginlägg igen också:)
    Kram!

    SvaraRadera